W naszej szkole staramy się być dla siebie przyjaźni, wrażliwi na drugiego człowieka i jego potrzeby. Ciągle jeszcze używamy słów: proszę, dziękuję, przepraszam. Każdy z nas jest inny, ale jednakowo ważny.
Wspólnie z rodzicami dbamy o pełny i możliwie wszechstronny rozwój ucznia, przygotowując go do życia w poczuciu odpowiedzialności za siebie i innych oraz dokonywania prawidłowych wyborów.Chcemy, by uczeń wiedział co dobre,
a co złe. By pamiętał, że Polska jest naszą wspólną Ojczyzną.
Pokazujemy złożoność świata, miejsce człowieka w środowisku przyrodniczym, społecznym
i kulturowym. Rozwijamy i ukierunkowujemy ciekawość poznawczą.
Kształcimy samodzielność intelektualną, umożliwiamy dokonywanie wyborów edukacyjnych stosownie do indywidualnych potrzeb i możliwości, zgodnie z zasadami skutecznej integracji.
Szkoła organizuje czas wolny młodzieży i kształtuje nawyki kulturalnego spędzania czasu wolnego poprzez:
-
prowadzenie zajęć pozalekcyjnych rozwijających osobowość ucznia i jego zainteresowania
- organizowanie zajęć rekreacyjno - sportowych
- udział młodzieży w rajdach, biwakach i wycieczkach turystyczno - krajoznawczych
- prowadzenie zajęć z uczniami wybitnie uzdolnionymi
- prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów mających trudności z poszczególnych przedmiotów
Podstawową jednostkę organizacyjną, zgodnie z odpowiednimi przepisami, stanowi oddział liczący od 15 do 20 uczniów, w tym od 3 do 5 niepełnosprawnych. W roku szkolnym 2011/2012 istnieje 35 oddziałów, wszystkie są integracyjne.
Najwięcej uczy się u nas dzieci niedosłyszących i z uszkodzeniami narządu ruchu, ale są również dzieci słabo widzące, niewidome oraz z innymi schorzeniami, m.in.: hemofilia, choroby nowotworowe, choroby serca, padaczki i wiele innych poważnych schorzeń utrudniających funkcjonowanie w szkole masowej.